7 korakov do vrhunskega videa z mobilnim telefonom

Pripravili smo nekaj nasvetov za snemanje z lastnih videov z mobilnim telefonom.

PRVI KORAK

Pripravite se na snemanje. Vzemite si čas.

Snemanje je pripovedovanje. A ne z besedami, temveč s kadri (posnetki). Razmislite, kaj želite povedati in kako to čim bolj učinkovito pretvoriti v kadre. Razmislite, kaj se da povedati s sliko, kaj z napisi in kaj z zvokom z morebitno naracijo. Raje posnemite več kot manj, saj se slabe posnetke lažje izbriše, kot naknadno posname nove. Rezervirajte si termin za snemanje, ki nima motečih dejavnikov (slabo vreme, hrup …) in sledite načrtu.

DRUGI KORAK

Snemajte horizontalno!

Računalniški zasloni in televizorji so daljši v širino kot v dolžino in temu se je smiselno prilagoditi. Vertikalni videi so velika redkost, ki se dobro obnesejo zgolj v primeru, da so namenjeni izključno predvajanju na mobilnih telefonih, večinoma znotraj aplikacij kot so Snapchat, Instagram in TikTok. V večini ostalih okolij pa ne izpadejo dobro. V kolikor posnetke že imate in so vertikalni, to sicer ni optimalno, a rešitev obstaja. Oglejte si jo v videu spodaj. 

Image

Vertikalen video na horizontalnem zaslonu.

Naša pretvorba vertikalnega videa v horizontalnega za podjetje Salus d.o.o.

TRETJI KORAK

Opazujte svetlobo in ozadje.

Pametni telefoni so zmogljivi v dobrih svetlobnih pogojih, v nepopolnih situacijah pa se znajdejo slabše. Čeprav imajo najnovejši modeli vgrajeno programsko opremo, ki zatemni ozadje in osvetli obraz, ta ni vedno učinkovita. Vsekakor velja upoštevati nekaj osnovnih načel vizualnega sporočanja.

Image
Snemanje neposredno proti soncu je ponavadi slaba ideja.
Image
Uporaba odbojnika in pravilna smer snemanja glede na sonce vam pomaga z osvetlitvijo obraza, a vas ne reši pred barakami v ozadju. Bodite pozorni na okolico! Opazujte kader s prostim očesom, ne zgolj skozi majhen zaslon na telefonu.
Image
Izogibajte se odsevom in drugim neželenim »prišlekom« v ozadju. Čeprav jih sprva ne opazite, jih po odkritju ne boste več mogli odmisliti.
Image
Okno je uporabno kot vir svetlobe, redkeje kot ozadje.
Image
Eksperimentirajte s svetlobo in pozicijo telefona. Svetloba od strani je večinoma dobra ideja. Bližnji posnetki vas rešijo pred potencialno motečim ozadjem. Prilagodite se realni situaciji in izberite tisto rešitev, pri kateri je najmanj motečih dejavnikov.
ČETRTI KORAK

Ne podcenjujte tona.

Nekateri videi lahko dobro izpadejo kot zgolj kombinacija slike in glasbene podlage. Včasih pa vsebina zahteva, da je v izdelku tudi govor. Tega lahko posnamete na 2 načina: kot voice-over (naknadno posnet govor) ali kot intervju z udeležencem. Voice-over je varnejša taktika, saj lahko govorec prebere vsebino naknadno, kar je predvsem za ljudi, ki niso vajeni nastopanja, lažje. Po drugi strani pa so intervjuji včasih zelo verodostojna izbira, saj z govorom v kamero neposredno nagovarjate gledalce.

Ključna pravila za tonsko snemanje so:

Mikrofon naj bo čim bližje vašim ustom. Oddaljen naj bo le toliko, da ne slišimo »pihanja« od vašega govora, torej približno 30 centimetrov.
V kolikor snemate intervju, lahko priporočeno oddaljenost dosežete s clip-on mikrofonom, ki ga pripnete na svoja oblačila in povežete s telefonom.
Za snemanje voice-overja je najprimernejše tiho okolje, ki ne odmeva. Najbolje se obnese snemanje pred odprto omaro polno oblek, ali pa zaprt avto, parkiran na tihi lokaciji.
V kolikor snemate intervju brez dodatnega mikrofona, snemajte v tihem okolju, kjer ni odmevov in vetra.

Primer slabega in dobrega voice-overja

PETI KORAK

Iščite raznolikost in pazite na kompozicijo.

Ko snemate nek prizor, npr. delovanje stroja, ga pokažite iz večih kotov. Če snemate produkt, ki ni vezan na lokacijo, pojdite nekam, kjer je lepo! Razmišljajte, kaj želite z vsakim posnetkom prikazati. Kaj je res pomembno, da se dobro vidi? Tudi, če vam je nek posnetek všeč, naredite še enega od bližje in enega od daleč za vsak slučaj. Montažerji imajo radi izbiro. Glede kompozicije je najlažje upoštevati pravilo tretjin ali zlatega reza: v grobem gre za to, da se »dogajanje« ali spremembe na sliki pozicionirajo približno na tretjine.

Različni možni izrezi, s katerimi lahko posnamemo isti objekt
Image

Kompozicija glede na zlati rez

Image

Kompozicija glede na pravilo tretjin

ŠESTI KORAK

Če niste suvereni, kamere ne premikajte.

Najpogostejša napaka ljubiteljskih snemalcev je, da prehitro premikajo kamero. Tresenje, ki je opazno na malem zaslonu, je na velikem ponavadi nesprejemljivo. Bolje je, da posnamete več ločenih statičnih kadrov in dinamiko v montaži prepustite nam. Če želite kamero premikati, jo premikajte počasi in z občutkom. Bolje je, da stojite pri miru in se počasi zasukate, kot da hodite ali se sunkovito premikate. Priporočamo, da kader držite približno 10 sekund.

Oglejte si video zgoraj. Dober premik je tisti, ki sledi vsebini in ga komajda opazite. Manj je več!

SEDMI KORAK

Uporabite pripomočke in programsko opremo.

Resnično dinamične in profesionalne posnetke se doseže z uporabo posebej prilagojenih pripomočkov in poznavanjem tehnik profesionalne fotografije oziroma snemanja. Pripomočki, ki jih profesionalci uporabljajo in so na voljo tudi za telefone, so:

Gimbal (stabilizator)
Stativ (tripod)
Objektivi (leče)
Svetlobna tehnika (odbojnik, LED luči)
Lavalier mikrofoni (brezžična tehnologija)
Metalec za GoPro kamere (GoPro torpedo)
Dron

Na telefon si lahko naložite tudi programsko opremo, ki vam omogoča ročne nastavitve parametrov, kot so barvni profil, dinamični razpon, ravnovesje beline, tint, hitrost zaklopa, vrednost ISO, framerate (število sličic na sekundo), kodek, resolucijo. Napredni snemalci spretno uporabljajo tudi tehnike, kot so time lapse in snemanje v slow motionu. Priporočamo uporabo aplikacije Filmic Pro (plačljiva aplikacija).

V kolikor boste video poskusili posneti sami, si oglejte

V kolikor boste snemanje s telefonom prepustili nam, si oglejte