Tik Tok in Snapchat revolucija

Charli D'amelio je petnajstletnica, ki rada pleše. Na Tik Toku-u ima preko 34 milijonov sledilcev, njeni videi pa imajo že preko 2 milijardi všečkov in približno petkrat toliko ogledov. Zakaj je tako popularna? "Don't worry, I don't get the hype either," odgovarja Charli, ki jo lahko redno zasledimo tudi na Youtubu in Instagramu.

Mladi živijo na preseku aplikacij, ki se med seboj dopolnjujejo. Na Youtubu spremljajo daljše vsebine ob večerih, na Tik Toku pa preganjajo čas med šolskimi odmori. Instagram je postal neke vrste spletni foto album, Snapchat pa nadomestilo za SMS-je.

Tik Tok: Nasičenost s smehom in zabavo
Zelo na kratko povedano - štos Tik Toka so kratki, z zabavo nasičeni videi. Na vrhunec ni treba čakati niti pol minute, saj se vse zgodi v 15 sekundah. Brskanje po Tik Toku sproža neke vrste zasvojenost, saj se videi predvajajo zaporedno, brez odmora, narejeni so pa tako, da pritegnejo v sekundi. Čeprav popularnost v Sloveniji ni dosegla takšnih razsežnosti kot ponekod v tujini, so številke zgovorne: mnogo mladih Slovencev ima na Tik Toku redno tudi 50 000 ogledov videov v slovenskem jeziku. Nekateri ustvarjalci, izpostaviti gre Nika Škrleca, pa so uspeli navdušiti tudi tujino. Nikov video, ki je presegel 20 milijonov ogledov, si poglejte na povezavi.

Snapchat: Slikovna sporočila, ki izginjajo
(Ne)resnost Snapchata je njegovo bistvo. Gre za aplikacijo, osredotočeno na zasebna slikovna ali video sporočila. Čeprav omogoča tudi javno objavo "Snap-ov," ga uporabniki večinoma obiščejo, da bi klepetali s svojimi vrstniki in si pošiljali bedarije. Ker slike, videi in tekstovna sporočila sproti izginjajo, so uporabniki bolj sproščeni v pošiljanju "bedarij," hkrati pa odpiranje časovno omejenega sporočila pomeni prijeten suspenz. V Sloveniji je glede na podatke Snapchatove platforme za oglaševanje preko 300 000 uporabnikov aplikacije!

Na Tik Toku je na našem ozemlju možno oglaševati zgolj s pomočjo Facebooka, Snapchat pa ima svojo platformo, ki omogoča izjemno visoke dosege med mladimi.

Slovenija je majhna. Zelo majhna.
"Tragedija" aplikacij kot sta Snapchat in Tik Tok je, da njihovi kreatorji Slovenije ne jemljejo pretirano resno. Raje se ukvarjajo s privlačnostjo za večje trge. Zato nobena platforma ne omogoča prijave slovenskim podjetjem, da odprejo poslovni račun. Snapchat na srečo omogoča ciljanje slovenskih uporabnikov za tuja podjetja, zato je rešitev za slovenske oglaševalce na dlani: povezati se je treba s tujim podjetjem in preko njih speljati transakcije, ozrioma se povezati s slovenskim podjetjem, ki je to storilo in oglaševati preko njih. Mi smo se povezali s tujim podjetjem in smo odprti za sodelovanje z drugimi slovenskimi oglaševalci. Zgodba Tik Toka je prav tako zapletena. Za potrebe Slovenije so se povezali s Facebookom, ki pozicionira oglase na svoji platformi, pa tudi na aplikacijah, s katerimi sodeluje. Na Tik Tok preusmerjajo izključno video oglase in nekatera podjetja to uspešno uporabljajo.

Ne pozabimo na influencerje
V Sloveniji influencerstvo ni ista stvar kot v tujini. Pri nas so dosegi veliko manjši, influencerji pa živijo med nami, kot običajni ljudje. Poklicnih influencerjev pri nas praktično ni, kar se na prvi pogled morda sliši kot slabost, a v resnici je lahko precejšnja prednost. Sodelovanje z influencerji je pri nas namreč poceni. Rezultati niso nujno ogromni, a vložek je lahko majhen, zato ni razloga, da ne bi poskusili.

V Sloveniji praktično ni poklicnih "influencerjev," kar ne pomeni nič slabega. Sodelovanje z njimi je lahko zato bolj prijetno, poglobljeno in cenovno ugodnejše.